کرگیری بتن در تبریز

کرگیری یا به عبارتی مغزگیری از بتن کاربردی فراوان در پروژه های عمرانی دارد که با تجهیزات تخصصی پیشرفته و بسته به نیازهای متفاوت صورت می گیرد.

گاه در پروژه های معماری مختلف که از سازه های بتنی در آنها استفاده می شود، نیاز به تخریب بخشی از بتن سخت می شویم؛ پس این کار، امری عادی و غیر قابل اجتناب تلقی می شود.

ایجاد سوراخ در قطرها و عمق های مختلف را کرگیری بتن می گویند.

از روش های متداول در کرگیری، استفاده از دستگاه کرگیر می باشد.

شرکت آکام سدید در تبریز، یکی از شرکت های تولید کننده دستگاه کرگیری بتن در تبریز می باشد.

 

قسمت های مهم تشکیل دهنده دستگاه کرگیر

گیربکس

پایه

موتور

مته

پیچ مخصوص نصب و ثابت سازی کرگیر

 

کرگیری بتن در تبریز

 

نحوه کرگیری از بتن با استفاده از دستگاه کرگیر

قبل از استفاده از کرگیر حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. قبل از هرگونه استفاده و کار با دستگاه، حتما دفترچه محصول را به دقت مطلعه نمایید.
  2. اتصال پین مته را چک کنید که حتما به خوبی سرجای خود نشسته باشد.
  3. بدنه فولادی مته را بررسی کنید که عاری از هرگونه ترک و یا خط افتادگی باشد.
  4. پس از مدتی کار با دستگاه ها حتما به رنگ لبه الماسه های مته توجه داشته باشید. اگر مواد خنک کننده به اندازه کافی مته را خنک نکنند، رنگ مته تغییر خواهد کرد که این عامل سبب افزایش نارسایی تیغه و از دست دادن هنش هسته می شود.
  5. به این نکته توجه داشته باشید که عرض الماس های مته با هم برار باشند تا از هر گونه سایش اضافی جلوگیری گردد.
  6. جهت فلش مته باید با جهت چرخش شفت اصلي، همگرا (در یک جهت) باشند.
  7. الماس ها یا مته را چک کنید که سالم و عاری از هرگونه ترک یا شکستگی باشند. اگر مته یا الماس های دچار اشکال باشند علاوه خرابی کار و آسیب رسیدن ه دستگاه، برای اپراتور و اطرافیان نیز خطرات جانی دارد.
  8. جنس مواد خنک را حتما با مواد و مصالح سازگار کنید که از هرگونه آسیب احتمالی به مصالح و یا دستگاه جلوگیری کنید.
  9. از مهمترین جنبه های کار با دستگاه کرگیری، انتخاب مته و الماسه مناسب در جهت انجام کار می باشد. علاوه بر جنبه هایی از کار چون قطر و عمق برش، موارد دیگری چون کیفیت و جنس الماس در انجام بهتر کار تاثیری مهم دارد.

پس از توجه به نکات بالا، بر اساس روش زیر کار با دستگاه را آغاز نمایید:

ابتدا محل مورد نظر برای کرگیری توسط ماده ای که در تماس با آب از بین نمی رود و پاک نمی شوند، مشخص می گردد. سپس محل تعیین شده با فاصله معین توسط دستگاه کرگیری سوراخ می شود.

پس از به کار گذاشتن انکرهای بولت، پایه های دستگاه بوسیله پیچ مخصوص روی سطح ثابت و محکم می شود.

 از انواع این پایه ها پیچ خروسی و پایه وکیوم می باشد.

پس از ثابت سازی و محکم کردن پایه ها در محل مورد نظر، موتور دستگاه روی پایه نصب شده و مته نیز روی آن نصب و دستگاه آماده به کار می شود.

پس از انجام تمامی این مراحل، کابل برق و شلنگ آّ از یک منبع به شیر موجود بر روی دستگاه نصب می شود.

حتما این نکته را به خاطر داشته باشید، که انجام عملیات کرگیری به هیچ وجه بدون آب امکان پذیر نخواهد بود و به محض قطع جریان آب، امکان گیر کردن مته و از بین رفتن الماسه های سر مته در اثر حرارت بالای دستگاه وجود خواهد داشت. همچنین آب داخل مته کرگیری باعث خروج گل و لای از محل کرگیری و در نتیجه پیشروی آسان تر مته در داخل جسم سخت بتنی و سنگی خواهد شد و نیز از ایجاد هرگونه ترک و آسیب در بن جلوگیری خواهد نمود.

پس از ایجاد سوراخ مربوطه به عمق دلخواه، دستگاه را خاموش کرده ، جریان آب را بسته و مته از سوراخ ایجاد شده بالا کشیده می شود.

 

کرگیری بتن در تبریز

 

کاربرد دستگاه های کرگیر

دستگاه های کرگیر توانایی نفوذ و ایجاد سوراخ در انواع مواد سخت چون بتن مسلح، پیش ساخته، بلوک سیمانی، آجر، آسفالت، مصالح ساختمانی را دارند.

از دستگاه های کرگیری در ایجاد بازشوها  و سوراخ های استوانه ای برای عبور کانال و لوله های گاز، برق، آب و فاضلاب از دیوارها ،  نمونه گیری و ... می توان استفاده کرد .

همچنین به کمک این دستگاه می توان می توان آرماتورهای مدفون در بتن را برش داد و نیز در زمان عدم دسترسی به دستگاه های برش، برش مربوطه را به سرعت توسط کرگیر انجام داد.

مغز های جدا شده از بتن در کرگیری بتن  دور ریخته نمی شود. از آن ها می توان در انجام آزمایشات مقاومت فشاری، مقاومت کششی، نعیین عمق کربناسیون، نفوذ یون کلر، مقاومت خمشی و بسیاری دیگر از آزمایشات بهره برد.

 

ویژگی های کرگیر

امکان ایجاد سوارخ در بتن ها به قطر و عمق دلخواه

ایجاد انواع سوراخ های عمودی و افقی

ایجاد سوراخ در هر قسمت از بتن مسلح بدون ایجاد ترک و آسیب رسانی به دیگر قسمت های بتن

سرعت، قدرت و کیفیت بالاتر

از مزایای استفاده از دستگاه کرگیری دقت و سرعت عمل بالا و امکان کرگیری در ابعاد مختلف است.

قطر دستگاه های کرگیری معمولا بین 255 میلیمتر و عمق 150 سانتی متر می باشد.

 

چرا استفاده از کرگیر؟

استفاده از روش های دیگری چون دستگاه های ضربه، سبب ایجاد ترک و آسیب رسیدن به کل بتن و در نتیجه تضعیف سراسری می شود.

دستگاه های کرگیری که مخصوص کرگیری از بتن ساخته شده اند، بدون آسیب رساندن به دیگر قسمت های بتن و عدم ایجاد کمترین ترکی در بتن، می توانند کاری تمیز و فوری را تحویل شما داده و در زمان و نیروی شما صرفه جویی نمایند.

 

در انجام کرگیری باید به نکات زیر نیز دقت کرد:

با توجه به این مسئله که دستگاه های کرگیری در توان های مختلف برای کارهای متفاوتی تهیه و تولید می شوند، حتما برای هر کار یا هر پروژه دستگاه مخصوصا آن را باید تهیه کرد.

شما جهت تهیه انواع دستگاه های کرگیری بسته به نیاز خود، می توانید با همکاران ما در بخش پشتیبانی مشاوره رایگان گرفته و نسب به تیه این دستگاه ها اقدام نمایید.

داشتن کارکنانی آموزش دیده و مستعد در این زمینه هم باعث انجام هر چه بهتر کار می شود و هم در تمامی تلفات را به حداقل می رساند. پس آموزش تجربی، دیداری و گفتاری را در این مسئله جدی بگیرید

چهارشنبه ۲۵-۰۷-۱۳۹۷
برچسب ها: